Internet Marketing Bureau inschakelen? 5 tips om rekening mee te houden!

internet marketing bureau

Wil je een goed internet marketing bureau inschakelen, dan zijn er een aantal dingen het overwegen waard, wil je met een goed gevoel samen kunnen werken. Zo zorg je ervoor dat je niet om de zes maanden een ander bureau moet inschakelen.

Aangezien ik zelf een internet marketeer ben, heb ik natuurlijk een aantal vooroordelen en ben ik niet onpartijdig. Dat neemt niet weg dat mijn tips goed overwogen zijn en gebasseerd op persoonlijke ervaringen.

 internet marketing bureau inschakelen1) De grootste internet marketing bureaus zijn niet altijd de beste

Je zou kunnen aannemen dat de grootste (en duurste) bureaus gespecialiseerd in SEO, online marketing en conversie optimalisatie, ook de beste zijn. Dit is gewoonweg NIET waar. Dit soort bureaus hebben een handjevol ervaren marketeers in managementfuncties met junior digital marketeers en stagiaires die jouw website optimaliseren. Ben je niet hun meest belangrijkste klant, zal jouw website ook niet behandeld worden door een ervaren senior internet marketeer (waar je wel op hoopt).

2) Als ze in Google top-posities scoren op ‘SEO’ dan moeten ze wel goed zijn!

Deze uitspraak hoor ik erg vaak. En ik snap dat men denkt dat de beste online marketing bedrijven scoren op # 1 in Google voor zoekwoorden zoals ‘SEO’ of ‘Internet Marketing’ en dus waarschijnlijk de beste keuze zijn.

Fout. De beste online marketeers hebben het te druk met werken voor hun klanten om bezig te zijn met hun eigen website. Ik heb mijn website onder handen kunnen nemen terwijl ik met griep in bed lag of ‘s nachts niet kon slapen. Anders heb ik écht geen tijd om met mijn eigen website bezig te zijn.
Wil je weten of een internet marketing bureau dus goed is? Kijk op sites van hun cliënten en basseer je conclusie daar op… Ik scoor namelijk wél #1 posities voor mijn klanten.

3) Wees een goed betalende klant, niet de laagste

Een (vast) online marketing budget hebben is belangrijk, dat snapt iedereen wel. Wil je echter voor een dubbeltje op de voorste rij zitten, dan wek je als cliënt alleen maar irritaties op. Bovendien wek je de schijn dat je het werk van jouw internet marketeer niet respecteert en waardeert en zal jouw bedrijf en website niet de behandeling krijgen waarop je had gehoopt. Bovendien zullen senior marketeers jouw klandizie waarschijnlijk afslaan.

internet marketing bureau4) Case studies & aanbevelingen

Eén van de meest onpartijdige manieren om te identificeren hoe effectief een bureau is in online marketing is om te kijken naar hun case studies en feedback. Neem ook contact op met de persoon van de aanbeveling (bijvoorbeeld via Linkedin) wanneer je vragen hebt. Op basis van de aanbevelingen kun je vervolgens in contact treden met het bureau voor een afspraak.

5) Besteed aandacht aan wat ze doen, niet wat ze zeggen

Wees op je hoede voor gladde praatjes. Als iets te mooi is om waar te zijn, dan is dat het meestal ook. Voor je het weet worden er technieken gebruikt (black hat SEO*) die binnen de kortste keren jouw site schaden omdat Google jouw site heeft afgestraft.

Besteed daarom aandacht aan wat het bureau doet (en vraag hoe) en ga niet alleen af op wat ze zeggen.

*Black hat SEO zijn technieken die gebruikt worden om zoekresultaten drastisch te verbeteren door middelen in te zetten die de servicevoorwaarden van zoekmachines schenden.

Internet Marketing Bureau inschakelen? 5 tips om rekening mee te houden!
5 (100%) 5 votes